ההבדלים בין יוגה לפילאטיס

"אז פילאטיס זה כמו יוגה, נכון?" השאלה הזאת נשאלת לא מעט, כשאנחנו מספרים לחברים או משפחה על האימונים שלנו. למרות שיש חפיפה מסוימת וגם דמיון ביניהם, יוגה ופילאטיס הן שתי שיטות אימון נפרדות, עם מטרות, טכניקות וציוד שונים משמעותית. בין אם אתם מתלבטים איזו שיטה מתאימה לכם יותר, או שוקלים לשלב ביניהן, חשוב להכיר את ההבדלים המרכזיים ביניהן.

הדמיון בין פילאטיס ליוגה:

גם יוגה וגם פילאטיס מתמקדות בחיזוק הגוף, שיפור הגמישות והיציבה, ומקדמות מודעות עצמית וריכוז. שתיהן דורשות ריכוז, נשימה נכונה והתמקדות בביצוע מדויק של התרגילים. כמו כן, שתי השיטות מקדמות איזון בין הגוף, הנפש והרוח, ומאפשרות לאנשים להתחבר לצדדים הרוחניים של החיים.

ההבדל העיקרי הוא המטרה:

המטרה המרכזית של יוגה היא השגת איזון בין הגוף, הנפש והרוח באמצעות תנוחות, תרגילי נשימה ומדיטציה. היוגה מדגישה את החיבור לרוחניות ולהתבוננות פנימית. לעומת זאת, המטרה המרכזית של פילאטיס היא לחזק ולבנות את שרירי הליבה והגוף באמצעות תרגילים ספציפיים המבוססים על יציבה, שליטה והתמקדות. הפילאטיס שם דגש על טכניקה נכונה, יציבה גופנית טובה, חיזוק שרירי הליבה ושיפור הגמישות.

שימוש במכשירים:

ביוגה, רוב התרגילים מתבצעים על משטח או שטיח יוגה, ומסתמכים בעיקר על משקל הגוף. לעתים נעשה שימוש בציוד נוסף כגון לוחות קורק, גלגלים וחבלים, אך זהו ציוד פשוט ומינימליסטי. לעומת זאת, בפילאטיס, רבים מהתרגילים מבוצעים באמצעות מכשירים ייעודיים כמו הרפורמר, הקדילאק, הוונטון והברל. מכשירים אלו מספקים התנגדות, יציבות ותמיכה לביצוע התרגילים השונים. אומנם בשנים האחרונות אנו רואים התרחבות נוספת לאימוני פילאטיס עם מזרן בלבד אולם זה אימון שזלג מהפילאטיס המקורי ועדיין בשונה מהיוגה נותן יותר דגש על חיזוק שרירי הליבה ופחות על מדיטציה ונשימה.

נשימה:

הן ביוגה והן בפילאטיס, הנשימה היא מרכיב מרכזי ומשמעותי ההבדל העיקרי היא מטרת הנשימות. ביוגה, תרגילי הנשימה (פראנאיאמה) הם חלק אינטגרלי מהשיטה, ומטרתם לקשר בין הגוף והנפש ולהשיג שלווה פנימית. בפילאטיס, הנשימה נכונה חיונית לביצוע התרגילים בצורה מדויקת ולשמירה על ריכוז.

טווחי תנועה:

ביוגה, רבות מהתנוחות (אסאנות) דורשות טווחי תנועה גדולים ומתיחות עמוקות של השרירים והמפרקים. התנוחות נועדו לשפר את הגמישות ולהרחיב את טווחי התנועה של הגוף. בפילאטיס, טווחי התנועה הם קטנים יותר ומוגבלים, והדגש הוא על תנועות מדויקות ומבוקרות.

תרגילים:

בפילאטיס, התרגילים מתחילים לרוב ממצב שכיבה על הגב או הבטן, ומתקדמים לתנוחות יציבה יותר ככל שהאימון מתקדם. הדגש הוא על עבודה מבוקרת של שרירי הליבה והגוף באמצעות תנועות ספציפיות. ביוגה, התרגילים מתחילים לרוב מתנוחה יושבת או עומדת, ומתקדמים לתנוחות מורכבות יותר הדורשות גמישות, יציבה וכוח. ביוגה יש דגש רב יותר על עבודה סטטית, שמירה על תנוחות ומתיחות ממושכות.

מה נכון יותר בשבילך?

הבחירה בין יוגה לפילאטיס תלויה במטרות האישיות שלך. אם המטרה היא לשפר את הגמישות, להגיע לשלווה פנימית ולהתחבר לצד הרוחני, יוגה עשויה להיות בחירה מתאימה יותר. אם המטרה היא לחזק את שרירי הליבה, לשפר את היציבה ולבנות כוח וחוזק גופני, פילאטיס עשוי להיות האופציה המועדפת. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את רמת הכושר הגופני, העדפות אישיות והגבלות פיזיות או בריאותיות.

בסופו של דבר, הן יוגה והן פילאטיס הן שיטות אימון מצוינות שמספקות יתרונות בריאותיים וגופניים רבים. ההחלטה האם להתמקד ביוגה או בפילאטיס צריכה להיות מבוססת על המטרות, הצרכים והרצונות האישיים של כל אדם. ניסיון של שתי השיטות יכול לעזור לקבל החלטה מושכלת ולמצוא את הדרך המתאימה ביותר לשמור על כושר גופני ונפשי טוב.

תגובות

mood_bad
  • עדיין אין תגובות.
  • הוספת הערה

    השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו

    השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו