מה זה פילאטיס מכשירים?

פילאטיס מכשירים - הדרך המלאה לבריאות הגוף והנפש

אימון פילאטיס עם מכשירים ייחודיים הוא דרך מצוינת לשמור על כושר גופני, לחזק ולגמיש את השרירים תוך שמירה על בריאות הגב. שיטת האימון הזו, פותחה במקור על ידי ג'וזף פילאטיס בתחילת המאה ה-20, כיום פילאטיס בכלל ופילאטיס מכשירים בפרט הינה חלק דומיננטי מאוד מתוכניות האימונים של ספורטאים, רקדנים ואנשים הרוצים בגוף חטוב וחזק.

מה זה פילאטיס מכשירים?

פילאטיס מכשירים הוא סגנון אימון שמשלב תנועות מסוימות בעזרת מכשירי פילאטיס מיוחדים. המכשירים הייחודיים האלה, כמו הרפורמר, הקדילאק, הוובו-צ'יאר והברל, מאפשרים ביצוע תרגילים הכוללים הרבה תנועות התנגדות, מתיחות וחיזוק שרירים במקביל.

למי מיועד פילאטיס מכשירים?

פילאטיס מכשירים יכול להתאים לכולם – גברים ונשים, צעירים ומבוגרים. זוהי שיטת אימון גמישה שניתן להתאים לרמות יכולת שונות. אימוני הפילאטיס עם המכשירים יכולים להוות אימון כוללני או משלים למתעמלים, ספורטאים, אנשים הרוצים לשמור על כושר ואפילו במסגרת שיקום וטיפול פיזיותרפיסטי.  המכשירים מאפשרים ביצוע אימון מאתגר וחיטוב הגוף באופן בטוח לגב וללא פציעות.

3 דוגמאות לתרגילי פילאטיס בעזרת מכשירים:

1. תרגיל Footwork על הרפורמר (reformer):

a. שכבו על גבכם עם כפות הרגליים על הפלטפורמה הנעה של הרפורמר.

b. החזיקו את הידיות לצידכם ושמרו על גב ישר.

c. הזיזו את הפלטפורמה קדימה ואחורה תוך כדי שמירה על רגליים זקופות ורצפת בטן מהודקת.

2. Single Leg Stretch על הקדילאק (cadillac):

a. שכבו על גבכם על משטח הקדילאק עם רגליים זקופות ורצפת בטן מהודקת.

b. החזיקו את המוטות המקבילים מעל ראשכם.

c. הרימו רגל אחת ישרה כלפי התקרה תוך שמירה על גב ישר ורגל שנייה זקופה.

d. חזרו לעמדה המקורית ועברו לרגל השנייה.

3. Push Through על הקדילאק (cadillac):

a. התיישבו על קצה המשטח של הקדילאק עם רגליים מכופפות ורצפת בטן מהודקת.

b. אחזו במוטות המקבילים מולכם.

c. דחפו את הקדילאק לפנים תוך שמירה על גב ישר ורגליים מכופפות.

d. חזרו למצב ההתחלתי באיטיות תוך שמירה על שליטה.

4 טיפים לאימון טוב יותר:

1. התמקדו בנשימה נכונה: בפילאטיס, הנשימה חשובה מאוד. נשמו נשימות עמוקות דרך האף בזמן המאמץ והוציאו את האוויר דרך הפה במהלך השלב הקל יותר של התרגיל. נשימה נכונה תעזור לך לשמור על ריכוז, לחזק את הליבה ולבצע את התרגילים ביעילות רבה יותר.

2. התמקדו באיכות הביצוע ולא בכמות: בפילאטיס עם מכשירים, חשוב להתמקד באיכות הביצוע ולא בכמות החזרות או המשקולות. ריכוז על טכניקה נכונה, יציבה גופנית וביצוע מדויק יעזור לך להפיק תועלת מרבית מהאימונים ולמנוע פציעות. התקדמו באיטיות ובשליטה.

3. הישארו מרוכזים וממוקדים: פילאטיס דורש ריכוז גבוה. הימנעו מהסחות דעת במהלך האימון והתמקדו בתנועות הגוף שלכם. היו נוכחים בגופכם ובמהלך התרגילים. ריכוז מלא יעזור לכם לבצע את התרגילים בצורה נכונה ובטוחה יותר.

4. התמדה זה הסוד: אם אתם רוצים לרואת ולהרגיש תוצאות תצטרכו להקפיד על האימונים שלכם ולעשות אותם סדיר. אם תתמידו באימונים תראו תוצאות מדהימות והכי חשוב גם תרגישו אותן.

חיטוב הגוף ובריאות הנפש

פילאטיס מכשירים הוא לא רק אימון גופני מעולה, אלא גם נפלא לבריאות הנפש. האימון דורש ריכוז, קשר עמוק בין גוף לנפש וחיבור לנשימה. אלמנטים אלו, בשילוב עם תרגילי היציבה והשליטה הגופנית, תורמים לחיזוק הדימוי העצמי, ההרגשה הטובה והרוגע הפנימי. אנשים רבים מדווחים על הקלה במצבי לחץ ומתח לאחר אימוני פילאטיס סדירים. כך שבמקביל לחיטוב הגוף, פילאטיס מכשירים עוזר גם לחיטוב הנפש.

אימון פילאטיס עם מכשירים מייחדים הוא זכות גדולה לגוף ולנפש כאחד. חיזוק שרירי הגב והליבה, שיפור הגמישות והיציבה, חיטוב הגוף ובמקביל רוגע נפשי והרגשה מצוינת. אם חיפשתם שיטת אימון מעולה ורב-תכליתית, פילאטיס מכשירים יכול להיות הפתרון המושלם בשבילכם. תחילת הדרך להרגשה בריאה וחיטוב הגוף מחכה לכם.

תגובות

mood_bad
  • עדיין אין תגובות.
  • הוספת הערה

    השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו

    השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו