טבעת פילאטיס – כל הפרטים החשובים

אימוני פילאטיס כוללים שימוש באביזרים שונים המעשירים את התרגילים ומוסיפים מנעד לאימון. אחד מאותם אביזרים הוא טבעת פילאטיס, הקרויה גם magic circle. הטבעת היא אביזר פופולרי בעבודה על איזורי גוף שונים ובשיטות פילאטיס שונות, ולכן הפעם נקדיש את המאמר לשימוש בה. קראו עוד על טבעת הפילאטיס, כיצד להשתמש בה בצורה נכונה ומה חשוב לדעת כאשר משלבים אותה בשגרת אימוני הפילאטיס שלנו.

טבעת פילאטיס – נעים להכיר

הטבעת היא אחד האביזרים הפופולריים ביותר בשיעורי פילאטיס, מזרן ומכשירים כאחת. מדובר בטבעת קלת משקל העשויה מפלסטיק גמיש ושתי ידיות מצדדיו, המאפשרות לדחוק את הטבעת פנימה או החוצה בהתאם לשימוש בתרגיל הספציפי. השימוש בטבעת הוא לכאורה פשוט מאוד, אך כמו בכל דבר בשיטת הפילאטיס, הדיוק הוא קריטי.

מהי מטרת השימוש בטבעת פילאטיס?

לכל אדם יעדים שונים המביאים אותו לשיעורי פילאטיס, אך המשותף לכולם הוא הרצון להתחזק, לחזק את חלקי הגוף השונים ולהגביר בהדרגה את יכולותיו של הגוף, כאשר העבודה מתבססת על חיזוק הליבה ומרכז הגוף. אחת הדרכים לכך היא שימוש באותה טבעת פילאטיס מוכרת, שפותחה במקור על ידי ממציא השיטה ג’וזף פילאטיס. בכל הקשור לפיתוח תרגילים פילאטיס האמין שהדגש צריך להיות ממרכז הגוף החוצה, והטבעת תורמת לכוונון ודיוק של עבודת מרכז הגוף, וגם מסייעת לפיתוח מודעות למיקום התנועה ותחושת השריר הפועל.

טבעת לאימוני פילאטיס

שימוש בטבעת פילאטיס לצורך הגברת עומס והתנגדות

לצד תרגילים קלאסיים, בהם לא משתמשים באביזרים אלא רק בגוף, התועלת בשימוש באביזרים ובכלל זה טבעת פילאטיס היא היכולת להוסיף התנגדות ובכך לדרוש שימוש ביותר כוח משרירי הגוף השונים. הנחה של הטבעת בין הירכיים למשל הופכת את העבודה על שרירי המקרבים לקשה יותר; לעומת זאת אחיזת הטבעת בידיים ודחיקתה פנימה תורמת להתנגדות בעבודה על שרירי הזרוע והחזה. זוהי אחת הסיבות לפופולריות הרבה של טבעות פילאטיס הן בקרב מאמנים והן בקרב מתאמנים.

שימוש בטיחותי בטבעת הפילאטיס

בדומה לכל אביזר אחר, חשוב לזכור שהתאמת תרגילים פילאטיס או כל אימון אחר היא חלק קריטי מתהליך נכון. השימוש בטבעת חייב להיות בהלימה עם יכולותיו של המתאמן וישנם מקרים שבהם נעדיף להימנע ממנו, למשל, במקרה של תהליך פילאטיס שיקומי לאחר פציעה או פגיעה בשרירי הירך, או קשיי יציבה, לא נעשה שימוש בטבעת. אמנם אחד היעדים של פילאטיס עם טבעת הוא הגברת עומס והתנגדות, אך כמובן שלא נרצה ליצור עומס שהמתאמן שלנו לא יוכל להתמודד איתו ועלול אפילו להחריף את הקשיים מהם הוא סובל.

תרגילים המשלבים טבעת פילאטיס

אחרי שוידאנו שאנחנו או המתאמן שלנו לא סובל מגורם שימנע ממנו שימוש בטבעת הפילאטיס, ניתן לשלב אותה בביצוע מגוון תרגילים מרפרטואר הפילאטיס הקלאסי, כדי להעלות את רמת הקושי שלהם, או להגביר אצל המתאמן את רמת המודעות לאופן ביצוע התנועה והתרגיל. השימוש בטבעות פילאטיס נפוץ מאוד בפילאטיס מזרן שכן הוא מאפשר להחליף את ההתנגדות המושגת באמצעות מכשירי הפילאטיס, הרי שגם בפילאטיס מכשירים השימוש בטבעת פופולרי מאוד לשם העלאת רמת הקושי של התרגיל.

בחירת טבעת מתאימה למתאמן ולסוג האימון

כאשר אנחנו אומרים טבעת פילאטיס, לרוב נתכוון לטבעת הקלאסית אותה ניתן למצוא בכל סטודיו לפילאטיס מזרן או מכשירים, וגם במכוני כושר או סטודיו לאימונים אחרים, שמכירים ביתרונות המרובים של תרגילים עם טבעת פילאטיס. טבעת זו נקראת טבעת אולטרא פיט והיא מתאימה למרבית המתאמנים. כדאי להכיר גם שני סוגים אחרים של טבעות פילאטיס. סוג אחד הוא טבעת המזכירה מאוד טבעת פילאטיס קלאסית, אך בגרסא מוקטנת, ומיודעת למתאמנים ומתאמנות שמידות גופם קטנות במיוחד, או למי שמבקשים להתאים לו תרגילי פילאטיס עם טבעת ברמת קושי נמוכה יותר. סוג נוסף של טבעת פילאטיס מקצועית נקרא פלקס רינג, והיא מיועדת למקרים שבהם נרצה רמת קושי גבוהה יותר.

לסיכום,

הטבעת היא אחד האביזרים הפופולריים בשיעורי פילאטיס, וכל סטודיו שמכבד את עצמו צריך להצטייד בלפחות טבעת פילאטיס מקצועית אחת. אם הנושא של טבעות פילאטיס או אביזרים אחרים המשמשים מאמנים מקצועיים נוגע אליכם, בין אם כמתאמנים וכמובן גם כמאמנים, אנחנו מזמינים אתכם להכיר את קהילת ipilates, בה תוכלו למצוא מידע רב, מאמנים איתם תוכלו להתייעץ ואת כל מה שמעניין בעולם הפילאטיס בישראל.

תגובות

mood_bad
  • עדיין אין תגובות.
  • הוספת הערה

    השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו

    השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו