פילאטיס קלאסי מה זה ?

בשנים האחרונות שומעים יותר ויותר את המושג “פילאטיס קלאסי” אם כן מהו ואיך הוא בעצם התפתח?.

את שיטת הפילאטיס הקלאסי המציא ג’וזף פילאטיס שמוצאו מגרמניה, והיא מבוססת על אידיאל הגוף היווני המציג חיבור אופטימלי של גוף ונפש. הוא קרא לה Contrology. הוא האמין כי יציבה בלתי נכונה ונשימה לא יעילה, הם השורש אשר עלול לגרום לבעיות בריאות. לפיכך- הוא עיצב ופיתח סדרת תרגילים פיזיים שהמטרה שלהם הייתה לתקן את חוסר האיזון השרירי, את הקואורדינציה, היציבה, כוח וגמישות, שיווי משקל. שיפור הנשימה, תפקוד האיברים הפנימיים ועוד.

השיטה שלו מציגה ידע רחב על אנטומית הגוף, שכפול של תנועת חיות בטבע וכוללת שיטות אימון מזרחיות ומערביות כולל זן, יוגה ושיטות רומיות ויווניות עתיקות.

בעזרת תרגילי פילאטיס קלאסי הוא אימון מדויק לפי מקבץ התרגילים המקוריים שהוא יצר, בסדר כרונולוגי מסוים והם קבועים ואינם משתנים בכל שיעור.

כמו בכל שיטה גם שיטות פילאטיס התפתחו במשך השנים שינויים שעשו מדריכים או מורים. השיטה הקלאסית היא זו שפילאטיס הגה ויצר במקור.

הגוף חושב דרך המוח!

ג’וזף פילאטיס תיאר את שיטתו כשליטה של המוח על הגוף. המטרה שלו הייתה לייעל את התפקוד הגופני “ולתקן” את השגיאות בתנועה שיש לאנשים שנעשים בשל חוסר הקשבה לגוף וחוסר מודעות. הוא כתב ספר בשם “בחזרה לחיים דרך פילאטיס” ובה נתן שלל עצות לא רק בנושאים של אימונים אלא גם כיצד לחיות בכלל.

הדגשים הכי חשובים בשיעורי פילאטיס קלאסי הם ריכוז מוחלט, הקשבה לגוף ועבודה בהתאם למגבלות שלו. לא מדובר על פיתוח כושר גופני אלא על שיפור התנועה והתפקוד. הפילאטיס הקלאסי כולל 34 תרגילים על מזרן ומספר אין סופי של תרגילים על מכשירים שאותם הוא המציא בעצמו וביניהם: קדילאק, הכיסא הגבוה, רפורמר, כיסא הוונדה, ספיין קורקטור, היי בארל, מתקן כפות הרגליים, קשת ועוד מכשירים נוספים המתמקדים באזורים קטנים בגוף כמו לשורשי היד ועוד. בנוסף קיימים סרטים רבים אשר השאיר אחריו גורו הבריאות, אשר מתארים כיצד על מדריך לבחור מודיפיקציה של תרגיל ומודיע על כך למתאמנים. כאשר הוא מעביר תרגיל מעולם אחר ולא של פילאטיס לרוב נהוג להודיע על כך.

הכוריאוגרפיה המקורית של הפילאטיס הקלאסי

בתוך העולם של פילאטיס קלאסי קיימים שינויים בכוריאוגרפיה של התרגילים וכן בסדר הכרונולוגי בו הם נעשים. יש שינויים ספציפיים במיקום האגן ועוד שינויים בתרגילים נוספים. חלק מהם נובעים מכך שאין לשיטה מקורות רשומים והידע הועבר במשך השנים בעל-פה ויש לו פרשנויות שונות.

פילאטיס קלאסי יכלול אימון על הרפורמר והמזרן, זאת לפי סדר ספציפי לתלמיד ואימון המותאם לו אישית. באימונים על מכשירים נוספים יבנה המדריך את הסדר בהתאם לעקרונות עליהם מושתתים אימוני הרפורמר והמזרן.

פילאטיס קלאסי

מה בין פילאטיס קלאסי לעכשווי?

תרגילי פילאטיס קלאסי התפתחו כיום גם פילאטיס עכשווי המשלב תנועות שונות של מדריכים שונים “האלדרס” והצורה המקורית של התרגילים השתנתה והיא ממשיכה להשתנות. שינויים אלה באים בעקבות התאמה למחקרים עדכניים, העדפות של מתאמנים ושיטות אחרות קיימות.

בפילאטיס העכשווי יש חופש ליצירתיות וניתן למצוא מגוון רחב של תת סגנונות בעת הזו המושפעים מעולם הפיזיותרפיה והשיקום. רוב התרגילים שומרים על צורה דומה לזו המתבצעת בשיעורי הפילאטיס הקלאסי. דגש מושם על קצב וזרימה וזה מה שהופך אותם לחוויה שונה למתאמנים. בנוסף יש גרסאות נוספות של תרגילים ידועים.

מכשירים של פילאטיס קלאסי

לשיעורי פילאטיס קלאסי יש את המכשירים המקוריים שהמציא ג’וזף פילאטיס אולם ממדי המכשירים של הפילאטיס הקרוי עכשווי, שונים מהממדים המקוריים. בנוסף לכך נוספו למכשירים תוספות חדשות כמו בר היכול לנוע לצד הרפורמר, קפיצים בחוזק שונה ואביזרים נוספים קטנים כמו גומיות, גלילים, כדורים וכד’.

לצד כל השינויים נשמרים שיעורי פילאטיס מכשירים כפי שניתן להבין אותם מהסרטים והמידע שעבר במשך השנים. המטרה נותרה אחת: לאפשר חיזוק הגוף, הארכת השרירים, יצירת גמישות ויציבות.

בגלל שהפילאטיס נוגע בכל כך הרבה היבטים של תפקוד גופני לצד איזון נפשי, רבים מצטרפים היום לשיטה אשר הוכיחה את עצמה כמשפרת חיים ברמות שונות. חלקם עושים שיעורי פילאטיס קלאסי וחלקם משלבים גם פילאטיס עכשווי.

השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו

השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו