פילאטיס לגיל השלישי – מתאים לכל גיל!

אחד מסוגי האימונים שהכי מתאימים לתחזוקה בגיל המבוגר הוא פילאטיס לגיל השלישי. אין ספק כי ההזדקנות איננה נעימה לאף אחד וזה בא לידי ביטוי גם בנסיגה ביכולות הגוף. אבל יש מה לעשות וזה חשוב מאוד.

בגיל השלישי הסיבולת והכוח הגופניים יורדים באופן משמעותי ומשפיעים על מצב הרוח והחיוניות. המשפט “נפש בריאה בגוף בריא” מקבל תוקף חד משמעי כאשר מדובר בגיל המבוגר. הדבר הכי חשוב הוא לבצע פעילות פיזית כדי לתחזק את הגוף, תמנע פציעות ותעניק יציבה לאנשים בגיל הזה, שאחד מהאירועים שרובם עוברים הוא נפילות.

ביצוע שינויים והכללת אימונים המתאימים לגיל השלישי ואף למי שסובל ממוגבלות כלשהי הם חיוניים מאוד ונדרשת הדרגתיות והקשבה לגוף, וזה בדיוק העיקרון עליו מושתתת שיטת האימון פילאטיס.

פילאטיס לגיל השלישי עשוי לשפר מאוד מצבים גופניים ואף נפשיים, ולחולל שינוי רב בחיי הקשישים. מספר אימונים בני חצי שעה כמה פעמים בשבוע עשויים לגרום לשינוי דרמטי בחייהם של בני הגיל הזה ואף הארכת תוחלת החיים.

גוף ונפש אחד הם- והשיפור מושג גם ברמה הגופנית וגם ברמה המנטלית וזו הדרך הנכונה לשפר את איכות החיים.

תרגול פילאטיס לגיל השלישי מונע נפילות !

אחד הדברים המרכזיים בתרגול פילאטיס בגיל השלישי, הוא חיזוק השרירים ויציבה נכונה, מה שעשוי בהחלט למנוע נפילות של קשישים ואת כל הסיבוך הבריאותי הנלווה לאירועים מעין אלה. ישנן סיבות מדוע קשישים מרבים ליפול והפציעות מהאירועים הללו עלולות להיות בלתי הפיכות ומסוכנות. רובם שוברים את עצם הירך או האגן, מה שכרוך בסבל רב, כאבים ושיקום ממושך.

הסיבות המרכזיות לנפילת קשישים הם אלה:

  • חוסר שיווי משקל.
  • חולשה כללית כתוצאה מאירוע רפואי, תזונה לא נכונה וחוסר פעילות גופנית.
  • עייפות הגורמת לחוסר יציבות ומכאן גם לסכנת נפילה.
  • ראייה חלשה אשר עלולה לגרום להם להיתקל בחפצים וליפול.
  • מחלות שונות המגבילות אותן.
  • שימוש בתרופות עלול להחליש את חיסון הגוף הטבעי. חוסר יכולת לעמוד זמן ממושך.
  • מחלות במערכת העצבים, דלקות, מחלות לב, עיכול ועוד.

פילאטיס בקבוצה קטנה ע”י מדריך מיומן עשויים לחזק את גופם ולהקנות להם חוסן וביטחון פנימי וחיצוני. יציבה ושמירה על שיווי משקל, אלה הם הדברים הכי חשובים לעבוד עליהם באימוני פילאטיס המיועדים לגיל השלישי.

מדוע פילאטיס?

פילאטיס לגיל השלישי מתאימה לקבוצת אוכלוסייה זו, מכיוון שהיא לא מעמיסה על הגוף, יוצרת גמישות ומאריכה את השרירים. כמו כן היא עובדת על בניית וחיזוק עצם וכן נשימה.

כידוע שמירה על כושר, תנועה ויציבה בגיל השלישי נחוצה וחיונית לגילאים המבוגרים בכל ההיבטים, אולם חשוב מאוד לבצע פעילות המתאימה לגיל ולמגבלות האדם.

בגיל השלישי אפשר לעשות תרגילי פילאטיס למבוגרים בצורה רגועה יותר ובקצב איטי אשר יחזקו את הגוף ואת שרירי הליבה, המפרקים והירכיים המועדות לפורענות.

תרגול כזה בהחלט עשוי לתרום לאיכות התפקוד וחייהם של קשישים וליציבה נכונה אשר תיצור גם שיווי משקל ובכך הם יוכלו להתנהל בבטחה בחייהם.

פילאטיס לגיל השלישי

חוסר פעילות גופנית בגיל השלישי גורמת להתדרדרות!

שיעורי פילאטיס לגיל השלישי עם מכשירים מאוד מתאימים להישגים שהם צריכים ויכולים להשיג. הם מסייעים להם לבצע תרגילים החשובים להפעלה ותחזוקה של הגוף. השיעורים כוללים אלמנטים של כוח מתוך התנגדות של המכשירים ומצד שני משפרים את הגמישות והכוח ומשמרים אותם.

קשישים נוטים לאבד צפיפות עצם ומסת שריר, וללא תחזוקה ותרגול פילאטיס הם עלולים למצוא את עצמם בהתדרדרות גופנית מהירה.

תרגילי הפילאטיס יוכלו לסייע להם לשמור על טווחי התנועה של המפרקים, לשמר תנועות תפקוד יום יומיות ולשמר את היכולות הפיזיולוגיות שלהם. תרגילי פילאטיס מובילים לחיזוק השרירים המייצבים ולשיווי משקל. יש דגש על חיזוק הגפיים ושרירי הליבה באמצעות אביזרים ומכשירים רבים ההופכים כל שיעור למאתגר ומעניין.

בפילאטיס עובדים גם על גמישות וזו חשובה מאוד ככל שהגיל עולה. שמירה על טווחי תנועה מתאים מקלים על התנועה ועל ההתנהלות והתפקוד היום יומיים. השיעורים מפתחים גם מודעות והקשבה לגוף וכן יכולת תגובה מהירה במקרה הצורך, כך שבני הגיל השלישי שעושים פילאטיס, יכולים לשמור על עצמם ולהגיב יותר טוב במקרה של היתקלות בחפצים, מעידה וכד’.

תמיכה בתחזוקה שוטפת של הגוף ושמירה על הגמישות והכוח של השרירים, הם לב ליבו של אימוני הפילאטיס התומכים יום יום בגיל השלישי.

ראו גם: פילאטיס מכשירים בראשון לציון

השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו

השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו