פילאטיס על המיטה – מספר תרגילים שיכולים לשפר לכם את היום

פעילות גופנית נכונה היא לא רק אימון בסטודיו פעמיים או שלוש בשבוע, אלא חלק מאורח חיים מלא תנועה נכונה ובריאה, שעוזר לנו להתחיל את היום ולעבור אותו בצורה חלקה ונעימה יותר. תרגול מעבר הנכון בין שכיבה, ישיבה, עמידה ותנועה, הוא חלק מהותי מכל שיעור פילאטיס, ולכן חשוב לתרגל אותו גם בחיי היומיום ובמיוחד בימים שקשה לנו לצאת מהמיטה. אם אתם מעוניינים בכמה רעיונות לתרגילים שאפשר לבצע בבית על המיטה הפרטית שלכם, כדאי להמשיך לקרוא.

פילאטיס ומתיחות בחיי היומיום וחשיבותם

כל שיעור פילאטיס ידגיש, בפרט אם מדובר בשיעור ההיכרות הראשוני עם פילאטיס מכשירים או מזרן, לא רק את התרגילים עצמם אלא גם מה עושים לפניהם, אחריהם וביניהם. בפרט, באימוני פילאטיס מוקדשת עבודה גם למעבר נכון בין מנחי הגוף השונים, שכיבה, ישיבה ועמידה, שכן מעברים אלה מלווים אותנו כל היום וכאשר הם נעשים בצורה מהירה או חדה מדי הם עלולים לגרום לכאבים או במקרים מסוימים אפילו להוביל לפגיעה. לכן גם בימים שבהם אנחנו לא מבצעים תרגילי פילאטיס עם מאמנת מקצועית, חשוב לבצע מתיחות לתחילת היום וגם תרגילי פילאטיס לשינה טובה יותר.

מיטת פילאטיס

חימום כמו בשיעור פילאטיס מכשירים

מה שהופך שיעורי פילאטיס מכשירים לאהובים במיוחד הוא כמובן המכשירים שהופכים את המתיחות ואת כל הסוגים של תרגילי פילאטיס למעניינים יותר עבור מי שמתקשים להתמיד בתרגילי מזרן “רגילים”. אבל האמת היא שגם בלי רפורמר אפשר להפוך את המיטה שלנו למצע מצוין לתרגילים. אחת האפשרויות להפוך את התרגילים למעניינים יותר היא שימוש באביזרים ביתיים כמו גומייה שניתן להשיג בכל חנות לציוד ספורט או אפילו חבל. באמצעות אביזרים אלה ניתן להעשיר ולדייק את התרגילים. גם אם מחפשים דרך לבצע פעילות גופנית לפני שינה, שהמטרה שלו היא יותר לשחרר את השרירים ולהרפות אותם לקראת השינה, המיטה שלנו, או אפילו השטיח שלידה, יכולים לתת מענה מצוין. בקיצור, אל תוותרו על פילאטיס בבית רק כי נדמה לכם שאין לכם את הציוד. הרי גם במקור, ההתפתחות של הפילאטיס הייתה כדי לאפשר תרגול במרחב מצומצם במיוחד.

תרגיל הגשר – להתעוררות של כל הגוף

תרגיל הגשר ניתן לביצוע גם על מזרן של מיטה רגילה, שהוא רך יותר ממזרן או מיטת פילאטיס. נתחיל את התרגיל בהנחת כפות הרגליים יציבות על המיטה, ברוחב האגן, כאשר הברכיים מקופלות. תוך כדי שאיפה, נרים לאט את הישבן, הגב התחתון, ובהמשך הגב – כך שבהדרגה ניצור מראה גשר. בנשיפה נעשה את התהליך ההפוך. חשוב להקפיד על תנועה איטית ומכוונת.

תרגיל הקריס קרוס – להמריץ את התנועה

תרגיל זה יתחיל במנח שכיבה כאשר הברכיים כפופות לכיוון החזה, עם כף יד על כל ברך. תוך כדי שאיפה ניישר את אחת הרגליים, תוך שמירה על זווית של 45 מעלות לעומת המזרן. עם הנשיפה נכפוף חזרה, ובשאיפה הבאה ניישר את הרגל השנייה. כך נחליף בין הרגליים. מומלץ לבצע תרגיל זה בסט של 24 חזרות – 12 עבור כל רגל.

מתיחות בסוף היום

קשה להפריז בחשיבות של ספורט לפני שינה. כמובן, לפני השינה אין הכוונה לפעילות עצימה או ממריצה מאוד, אלא להפך, ביצוע מתיחות שירככו וירגיעו את השרירים שעבדו והתכווצו במהלך היום. החשיבות היא גם בשחרור השרירים, פעולה הכרחית בסיום כל אימון, אך גם לשם התחושה הרגשית שמכניסה אותנו לאווירת השינה. לקראת הלילה והשכיבה לישון, מומלץ לבצע מתיחות לגב כדוגמת מתיחת החתול – שכיבה על שש, קימור וקיעור הגב תוך הקפדה על נשימות נכונות. שילוב עם מוזיקה מרגיעה ועם אורות מעומעמים בחדר יסייעו עוד יותר. אם אתם מחפשים אימון פילאטיס לשינה טובה דעו שאתם לא צריכים לצאת עבורו מהבית.

לסיכום,

פילאטיס זה לא רק משהו שעושים פעם או פעמיים בשבוע, אלא ממש דרך חיים שמאפשרת דיוק וביצוע נכון של כל תנועה של הגוף. לכן פילאטיס לפני שינה או להתעוררות נכונה בבוקר הוא כלי מעולה. אם גם אתם מאמינים בזה ורואים את הפילאטיס כחלק מהחיים שלכם, כדאי לכם להכיר את קהילת ipilates, שבה תוכלו למצוא את כל מה שרלוונטי למתאמני ומאמני פילאטיס, כמו מידע על תרגילים שונים, אינדקס לחיפוש מאמנים וסטודיואים, ועוד מידע חשוב ומעניין.

תגובות

mood_bad
  • עדיין אין תגובות.
  • הוספת הערה

    השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו

    השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו