פילאטיס במרכז – הכי קרוב לבית

חוגי פילאטיס במרכז מציעים שיעורים לכל רמה ולכל גיל, וגם חוגי פילאטיס שיקומי המתאים לסובלים ממגבלה גופנית זמנית או לצמיתות, או פגיעה לאחר מחלה, פציעה, תאונה ועוד.

שיטת הפילאטיס קרויה על שם ממציאה- ג’וזף פילאטיס והיא כוללת טכניקה ייחודית העושה שילוב הרמוני בין תרגול דינמי ופיזי של השרירים בגוף, לבין ריכוז, פיתוח מודעות, דיוק ושליטה בתנועה. במקור נקראה השיטה Contrology שפירושה: שילוב בין שליטה ומודעות לגוף ומודעות מנטלית.

היא מתמקדת בעיצוב וחיזוק שרירי הגוף, מחטבת אותם ומחנכת את הגוף ליציבה נכונה וגמישות.

בראשיתה הפכה שיטת פילאטיס לחביבת האימון בקרב ספורטאים מקצועיים ורקדנים, אשר נחשפו ליתרונות הרבים שלה עד שהפכה לנחלת הכלל. היום אימצו אותה גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, נשים בהיריון כאשר היא עונה על הצורך של כל מתאמן.

פילאטיס במרכז- יתרונות

אין ספק כי לחוגי פילאטיס במרכז יש כבר מעמד של כבוד בין שיטות האימון הוותיקות והפופולריות. הסיבה לכך היא שבניגוד לשיטות אימון אחרות, אשר מתמקדות בחיזוק הגוף בלבד, הפילאטיס שמה דגש על איזון והרמוניה בין הגוף והנפש.

השיטה נחלקת לשניים. יש פילאטיס מכשירים ופילאטיס מזרן ולכל סוג היתרונות והעקרונות שלו ויש גם הרבה מן המשותף. העיקרון הכי אופייני לשיטה הוא כיצד לפתח יציבה ולדייק תנועות וכן לפתח גמישות וזה נכון לשתי הטכניקות. עיקרון נוסף המבדיל בין הפילאטיס שלא כמו באימוני כושר רגילים שבהם המיקוד הוא על חיזוק וחיטוב הגוף ולכן יש גם חזרה רבה על תרגילים במטרה לאמץ את השרירים, בפילאטיס ישנה חשיבות לאיכות ולדיוק של התנועה וזה מה שמוביל למאמץ ולא חזרתיות.

לפילאטיס יתרונות ברורים ובין השאר:

  • יכולת מודעות על ארגון הגוף.
  • פיתוח יציבה זקופה ונכונה.
  • מודעות לתנועה בריאה ונכונה.
  • חיטוב וחיזוק הגוף, תוך שיתוף כל השרירים.
  • שיפור הריכוז.
  • חיזוק עמוד השדרה.
  • הצרת היקפים
  • הרמוניה ואיזון בין גוף ונפש.
  • לימוד דפוסי תנועה נכונים.
  • בניית שרירים חזקים.

פילאטיס מכשירים

חוגי פילאטיס במרכז מציעים גם פילאטיס מכשירים. מדובר על אימון אשר מתבצע באמצעות מכשירים מיוחדים אשר פיתח והמציא מייסד השיטה ג’וזף פילאטיס. מכיוון שראשיתה של השיטה נועדה לטפל בשיקום הגוף, פילאטיס יצר מתקנים מאולתרים אשר הקלו על המתאמן בביצוע תרגילים מול התנגדות של קפיצים.

בהמשך פיתח פילאטיס את ה”רפורמר” מתקן אשר נראה כמיטה ונע על מסילה אליה מחוברים קפיצים בעומס משתנה, בר מתכוון ורצועות אחיזה. בהתאם למתקן הוא פיתח סדרות של תרגילים.

פילאטיס במרכז

כיום נעשה שימוש רב במכשירים שונים המבוססים רובם על מערכות קפיצים בדרגות קושי משתנות ומותאמות לכל מתאמן. אימון זה מאפשר שליטה על עומס בתהליך התרגול ומניעת לחץ על המפרקים. בנוסף מאפשרת ההתנגדות טווח תנועה התורמים להארכת וחיזוק השרירים והפעלה של השרירים העמוקים ביותר, מה שמעניק את החיטוב והיציבה.

שימוש בהתנגדות קפיצים מסייעת לבניית עצם ולשיפור מצבי אוסטופורוזיס. רוב תרגילי פילאטיס המכשירים מתבצעים בשכיבה או ישיבה ונתמכים באזורים הזקוקים לשיקום וחיזוק. עיקרון נוסף המאפיין את השיטה הוא שכל אחד מתאמן כפי יכולתו ובהתאם לפוטנציאל כמו גם למגבלות שלו. העבודה עם מכשירים תורמת להפחתת כאבים, חיזוק רצפת הארגן, חיזוק שרירי ליבה, תמיכה לצוואר ולגב והארכת שרירים הגורמים כולם לחיוניות ואנרגיה.

פילאטיס מזרן מתבצע בישיבה או בשכיבה על מזרן- נתון המשתנה בהתאם לרמת המתאמן ולתרגילים, בפילאטיס זה המתאמן משתמש בגופו בלבד או מקסימום בעזרים כמו גומיות.

העקרונות הן כמו בפילאטיס מכשירים, רק שכאן אין התנגדות של מכשירים והגוף מתאמץ לבד בעצמו והכל מתנהל על מזרון. שיעור כזה מורכב מתרגילים שונים ובנוי ברצף, כאשר המטרה היא שכל פעם יעבדו קבוצות שרירים אחרות כדי לסייע לתפקוד הגוף.

תרגילי פילאטיס מזרן נועדו ליצור יציבות ואיזון בגוף והם משלבים עבודה של “תנועה במחשבה תחילה” כלומר סינכרון בין התרגיל לבין השרירים. הודות לתמיכה שמקבל המתאמן מהמזרן, הוא יכול לדייק בתנועה, לפתח את המודעות שלו לכל תרגיל ולשפר את מה שניתן. בשיעור נטול מכשירים המתרגלים עצמם הם אלה שקובעים עד כמה הם יכולים “לאתגר” את השרירים, את הקצב, הדיוק והעוצמה. כדי לעשות זאת נכון, הם חייבים להיות בעלי מודעות גבוהה לתנועות ולתחושות שלהם.

חוגי פילאטיס במרכז על מזרן או מכשירים מתאימים לכל הגילאים לצעירים ולמבוגרים. יש להם המון יתרונות. תמיד אפשר להתאמן בבית, בחופשה או אפילו בעבודה, כאשר כל מה שנדרש זה פינה שקטה ומזרן. אפשר לבצע אימוני תחזוקה של פילאטיס בין האימונים בחדר הכושר. פילאטיס מזרן נחשב להרבה יותר מאתגר לעומת מכשירים משום שהגוף מתאמץ יותר ולכן מתקדמים ומתחזקים יותר.

השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו

השאירו פרטים וכבר חוזרים אליכם מהסטודיו